Nebojte se hýbat ani v těhotenství

Nebojte se hýbat ani v těhotenství

Pohybová aktivita by měla být součástí každodenního života stejně jako třeba pět porcí ovoce a zeleniny. V těhotenství tomu není jinak, přesto až 34 % těhotných žen ze studie ELSPAC nesplňovalo doporučené množství pohybové aktivity. 
Číst dále

Vydáno: 27. 8. 2018

Skenováním mozku lze zjistit, jak jsme náchylní k depresi

Skenováním mozku lze zjistit, jak jsme náchylní k depresi

Zákoutí lidské mysli mohou být všelijaká, denně na ně má vliv mnoho faktorů a podepisují se do nich různé události. Dnes ale víme, že k formování lidské psychiky, například náchylnosti k depresi, mohou přispět již stresové události u matky v době těhotenství.
Číst dále

Vydáno: 16. 8. 2018

4, 6, 12, 24, 36…?

4, 6, 12, 24, 36…?

Ne, to nejsou čísla, na která byste si měli vsadit do sportky ani podivná úloha z matematiky. Jsou to počty měsíců, které různě kolují v doporučeních nebo diskuzích o kojení. Jak dlouho výlučně kojit a jak dlouho vůbec kojit?
Číst dále

Vydáno: 3. 8. 2018

Obezita už není záležitost jenom starších

Obezita už není záležitost jenom starších

Nadváha a obezita dnes již patří k často skloňovaným pojmům. Stále se hledají příčiny, kdy jednou za vše mohou tuky, jindy zase jednoduché cukry nebo vysoce zpracované potraviny. Ať už jsou příčiny jakékoli, dlouhodobé studie ukázaly, že riziko vzniku nadváhy a obezity u dětí roste.
Číst dále

Vydáno: 20. 7. 2018

Kouření v průběhu těhotenství i po porodu škodí

Kouření v průběhu těhotenství i po porodu škodí

Kouření všeobecně neprospívá zdraví a v těhotenství to platí dvojnásob - škodí matce i dítěti. Kromě jiných zdravotních komplikací, může u dítěte zapříčinit sníženou funkci plic a výskyt sípotu. Pokud je dítě zakouřenému prostředí vystaveno také po porodu, mohou se zdravotní obtíže prohlubovat. 
Číst dále

Vydáno: 9. 7. 2018

Středomořská strava jako prevence kardiovaskulárních onemocnění

Středomořská strava jako prevence kardiovaskulárních onemocnění

Středomořská strava je často dávána do souvislosti zejména se zdravím srdce a s prevencí onemocnění srdce a cév. Výhody tohoto typu stravování můžeme však spatřovat také v oblasti prevence metabolického syndromu nebo cukrovky. 
Číst dále

Vydáno: 18. 6. 2018

Česnek a naše zdraví

Česnek a naše zdraví

Česneku se připisují pozitivní účinky na srdce a cévy. Jaký je současný pohled vědy a má smysl užívat česnek k podpoře kardiovaskulárního zdraví? 
Číst dále

Vydáno: 4. 6. 2018

Vybíravost v jídle může u dětí způsobovat zácpu

Vybíravost v jídle může u dětí způsobovat zácpu

Nedostatek vlákniny ve stravě může vést k problémům se zažíváním, zejména pak mohou děti i dospělí trpět zácpou. Ve spojitosti s dětskou vybíravostí je někdy těžké dosáhnout na denní doporučené množství, které se už tak ne snadno u mnohých naplňuje. 
Číst dále

Vydáno: 21. 5. 2018

Luštěniny při kojení nevadí

Luštěniny při kojení nevadí

Během těhotenství jsou v jídelníčku různá omezení, která mohou po porodu zanechat v matkách otazníky. Jsou nějaká speciální doporučení co jíst a čemu se vyvarovat v období kojení? 
Číst dále

Vydáno: 7. 5. 2018

Kouření doma škodí vašim dětem

Kouření doma škodí vašim dětem

O škodlivosti kouření se v dnešní době již nedá pochybovat. Mnoho kuřáků si ale již neuvědomuje závažnost tzv. pasivního kouření (second hand smoking, environmental tobacco smoke). 
Číst dále

Vydáno: 23. 4. 2018